Niniejsza Polityka Prywatności zawiera zbiorcze informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w domenie spiekikwarcowe-sikora.pl.
- Ogólne warunki przetwarzania danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Spieki Kwarcowe Sikora z siedzibą w Poznań, os. Armii Krajowej 32/16, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzony przez CEIDG posiadająca NIP: 7822805940 (zwany dalej „Administratorem”).
- Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na adres wskazany w zdaniu poprzedzającym lub drogą e-mailową na adres: biuro@spiekikwarcowe-sikora.pl
- Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej „RODO”).
- Przetwarzanie dotyczy osób i danych osobowych zależnie od celu, w jakim są przetwarzane (dokładnie wskazanie celów przetwarzania określa pkt II. Polityki prywatności). Dane podawane są dobrowolnie, a konsekwencją niepodania ich może być brak możliwości spełnienia określonego celu, np. udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Jeżeli nastąpi wymóg podania danych osobowych, Administrator poinformuje o tym bezpośrednio.
- Administrator może przetwarzać dane osobowe w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, jednakże przetwarzanie zautomatyzowane nie będzie prowadzić do podejmowania decyzji wywołującej skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływać na osobę, której dane osobowe dotyczą.
- Podstawy i okres przetwarzania danych osobowych
Każde przetwarzanie danych osobowych odbywa się w konkretnych, wyraźnych i w prawnie określonych celach, a Administrator zapewnia, że nie zbiera i nie przetwarza danych osobowych niezgodnie z poniżej wskazanymi celami.
- Realizacja czynności związanych z zawarciem i wykonaniem umowy odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO i w szczególności dotyczy:
- świadczenia usługi w zakresie zgodnym z zawartą umową;
- kontaktowania się w zakresie związanym ze świadczoną usługą;
- podejmowanie działań przed zawarciem umowy, w szczególności dostarczenia oferty na żądanie osoby, której dane dotyczą.
Okres przetwarzania danych w tym celu dotyczy czasu trwania umowy.
- Nawiązanie relacji handlowych, w tym udzielenie odpowiedzi na zadawane pytania w związku z kontaktem osób, których dane dotyczą, odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z realizacją prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora polegających na odpowiadaniu na kierowane zapytania. Dane osobowe będą przetwarzane do momentu wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych, z tym, że nie dłużej niż do ostatniego dnia roku kalendarzowego następującego po upływie 3 lat od momentu udzielenia odpowiedzi przez Administratora.
- Dochodzenie lub zabezpieczenie ewentualnych roszczeń i obsługa reklamacji odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z realizacją prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora dotyczących ochrony praw Administratora i osób, których prawa dotyczą, a okres przetwarzania danych odnosi się do okresu przedawnienia danego roszczenia, i rozpoczyna się w momencie dochodzenia lub obrony przed określonym roszczeniem.
- Działania marketingowe usług własnych lub podmiotów trzecich odbywają się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z realizacją prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora polegających na dbaniu o interesy Administratora oraz promowaniu usług i dążeniu do nawiązania współpracy. Okres przetwarzania danych osobowych, w zakresie działań marketingowych, wynosi do momentu wycofania zgody na otrzymywanie komunikatów lub informacji na podstawie przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub prawa telekomunikacyjnego lub do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych, jednak nie dłużej niż 90dni.
- Realizacja obowiązków podatkowych i rachunkowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami podatkowo-rachunkowymi. Okres przetwarzania danych w tym celu jest równy z okresem trwania obowiązku prawnego, gdzie okres ten określany jest obowiązującymi przepisami prawa.
- Prawa osób, których dane dotyczą
Osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, jeżeli zostały spełnione prawnie wskazane warunki, ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz uzyskania kopii,
- prawo sprostowania,
- prawo do żądania usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, które podstawą jest uzasadniony interes Administratora, w celach marketingowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uzna, że przetwarzanie danych osobowych przez Administratora narusza przepisy obowiązującego prawa (adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem).
- Odbiorcy danych osobowych
- Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.
- Dane osobowe mogą być przekazywane także zaufanym odbiorcom takim jak: przewoźnikom i podmiotowi świadczącemu usługi pocztowe, podmiotowi obsługującemu księgowość, podmiotom świadczącym usługi prawne, partnerom świadczącym usługi techniczne (rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i serwisów internetowych, dostarczanie oprogramowania lub systemów) oraz firmom windykacyjnym.
- Administrator nie przekazuje dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) lub do organizacji międzynarodowych.
- Pliki cookie
- Informacje ogólne
- Administrator stosuje pliki cookie lub podobne technologie (zwane dalej łącznie „plikami cookie”) poprzez które należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe przechowywane w urządzeniach końcowych osób przeglądających strony.
- Administrator w ramach stosowania plików cookie może przetwarzać dane o urządzeniu użytkownika, jego lokalizacji, czynnościach wykonywanych na stronie internetowej (np. czas wizyty) oraz inne dane, zależne od zastosowanego pliku cookie (np. zainteresowanie wybraną reklamą).
- Pliki stosowane na stronie internetowej: niezbędne, statyczne, marketingowe, funkcjonalne
- Administrator wykorzystuje pliki cookie – z uwagi na czas przechowywania – „sesyjne” oraz „stałe”. Pliki cookie sesyjne to pliki, które pozostają na urządzeniu użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wylogowania, a pliki cookie stałe to pliki, które pozostają przez określony czas (wskazany w parametrach) lub do momentu manualnego usunięcia.
- Administrator – z uwagi na cel ich stosowania – wykorzystuje pliki cookie:
- Niezbędne – umożliwiające funkcjonowanie strony. Kategoria ta nie może zostać wyłączona z uwagi na prawidłowe działanie witryny.
- Statystyczne – pozwalające na monitorowanie ruchu użytkowników na witrynie oraz weryfikowanie podejmowanych wyborów, w tym badanie ilości odwiedzin.
- Marketingowe – stosowane są w zakresie wyświetlanych reklam oraz dostosowywania ich do preferencji użytkownika. Dostosowanie następuje poprzez analizę zachowań poszczególnych użytkowników na stronie internetowej. Analiza może zostać powiązana również z zachowaniami na innych witrynach, zależnie od dostawcy pliki cookie.
- Funkcjonalne – umożliwiające zapamiętywanie wyborów dokonanych na stronie, przykładowo: preferowany język strony, rozmieszczenie treści oraz region, w którym znajduje się użytkownik.
- Administrator wykorzystuje pliki cookie – z uwagi na właściciela – własne oraz podmiotów trzecich. Pliki cookie własne są przesyłane bezpośrednio przez stronę internetową, a pliki cookie podmiotów trzecich tworzone są przez zewnętrzne podmioty i administrowane przez te podmioty.
- Zarządzanie plikami cookie
- Wszystkie pliki cookie, poza niezbędnymi, wymagają zgody użytkownika przed ich zastosowaniem. Użytkownik dokonuje wyboru wobec stosowanych plików cookie, a do czasu wyrażenia zgody pliki cookie są blokowane. W każdym momencie użytkownik może zmienić ustawienia dotyczące plików cookie na stronie internetowej Administratora, poprzez wycofanie zgody lub wyrażenie sprzeciwu, wobec plików cookie, które nie są niezbędne.
- Ustawienia plików cookie mogą być również zmienione bezpośrednio w wykorzystywanej przeglądarce internetowej. Użytkownik na poziomie przeglądarki może zarządzać plikami cookie, poprzez ustawienie każdorazowej informacji o umieszczeniu plików cookie na urządzeniu lub blokowanie ich automatycznego zapisu. Zależnie od przeglądarki konfiguracji można dokonać zgodnie z podanymi poniżej informacjami:
- Microsoft Edge https://privacy.microsoft.com/pl-pl/privacystatement
- Chromehttps://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl
- Opera https://www.opera.com/help/tutorials/security/cookie/
- Mozilla Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek
- Safari https://support.apple.com/pl-pl/HT201265
- W przypadku ograniczenia plików cookie, niektóre z funkcjonalności, mogą nie działać poprawnie.